Etap posprzedażowy w branży deweloperskiej: jak zadbać o satysfakcję klienta?

Podejście dewelopera do obsługi posprzedażowej ma duży wpływ na wrażenia klienta ze współpracy. Jeżeli deweloper stara się pomóc w rozwiązaniu problemów i jest skłonny do negocjacji czy naprawy szkód budowlanych, to są większe szanse na to, że osoba kupująca dom lub mieszkanie poleci innym osobom daną firmę. Jak zadbać o satysfakcję klienta i uniknąć ewentualnych sporów z kupującym?

Obsługa posprzedażowa w branży deweloperskiej – dobre praktyki

Komunikacja z kupującym

Warto po zakończonej transakcji pozostać w kontakcie z klientem, by przekazać mu najważniejsze informacje związane z nowo nabytą nieruchomością. Aktywna komunikacja pozwala również szybko zareagować w razie problemów z domem lub mieszkaniem, gdy klient zauważy wady budowlane na terenie obiektu lub stan techniczny nieruchomości odbiega od pierwotnego projektu czy treści umowy.

Zaangażowanie firmy deweloperskiej w pomoc klientowi, informowanie kupującego o najważniejszych sprawach związanych z nieruchomością oraz przejrzysty sposób komunikacji sprawi, że nabywca poczuje się ważny, a to może prowadzić do pozytywnych opinii i polecaniu dewelopera innym osobom.

Deweloperzy mogą reagować nie tylko na bezpośrednie zgłoszenia i pytania ze strony klientów. Warto kontrolować wzmianki na temat firmy i opinie publikowane na portalach społecznościowych lub wizytówce Google. Kupujący czują się docenieni i zauważeni, gdy firma podejmuje działania na podstawie ich uwag. Jest to również sygnał dla innych osób zainteresowanych zakupem nieruchomości, że deweloper dba o relacje z dotychczasowymi klientami i ich zadowolenie.

Pomoc w rozwiązywaniu problemów

W przypadku problemów technicznych, usterek czy niezgodności stanu technicznego nieruchomości z umową, należy szybko podjąć działanie, by nie wpłynąć negatywnie na doświadczenia klienta. Firmy deweloperskie mogą wcześniej opracować odpowiednie procedury, które usprawnią reakcję na zgłoszenia i usuwanie usterek. Deweloper pokaże w ten sposób swój profesjonalizm, a klient będzie zadowolony z szybkiej pomocy.

Wsparcie prawne w sporach klient-deweloper

W przypadku poważniejszych problemów deweloperzy powinni skorzystać z pomocy prawnej i podjąć próby polubownego rozwiązania problemu zgodnie z prawem. Należy działać w taki sposób, by zadbać zarówno o swoje interesy, jak i zadowolenie nabywców nieruchomości. Dzięki temu klienci będą mieć pewność, że firma deweloperska jest gotowa do współpracy i poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron.

Ryzyko wywiązania się konfliktu między klientem a deweloperem można zmniejszyć poprzez profesjonalnie przygotowaną umowę deweloperską. Jej treść warto omówić podczas spotkania z adwokatem, który specjalizuje się w prawie budowlanym.

Podsumowanie

Deweloperzy nie powinni ignorować swoich klientów i zgłaszanych przez nich problemów po zakończeniu transakcji. Właściwa obsługa posprzedażowa, przejrzysta komunikacja z nabywcami nieruchomości i podejmowanie szybkiej reakcji na zgłoszenia sprawi, że firma deweloperska będzie cieszyć się pozytywnymi opiniami i zdobywać polecenia od zadowolonych klientów. Jeżeli dojdzie do sporu prawnego, np. ze względu na wady budowlane lub niezgodny z treścią umowy stan mieszkania, warto podjąć próby polubownego rozstrzygnięcia sporu i zapewnić obu stronom korzystne rozwiązanie sprawy.

Szukasz wsparcia prawnego?
Każdą osobę, która się do mnie zgłosi, traktuję z największą uwagą. Jeśli oczekujesz realnej pomocy bez oceniania, w przyjaznej atmosferze, jestem do Twojej dyspozycji.